RichardS
Jag hittade en annons om vårpris på gräsmattejord som såldes av företaget Catmaco i Bromma/Ekerö. Jag kollade företaget på nätet och det såg seriöst ut men när mina 10 kubik gräsmattejord levererades var det 10 kubik lera. Här pratar vi inte om lerhaltig jord utan lera med stora torkade lerklumpar som är hårda som stenbumblingar. Jag begärde då en kraftig rabatt på på fakturan då jag tänkte jag kunde använda leran som bottenskikt i en slänt utfyllnad. Catmaco drog av 500:- på fakturan men lade istället på en fejkad post de kallade bärgningskostnader. Visserligen körde chauffören fast lite vid tippningen men det kom förbi en RagnSells bil precis då som hade tid över så de drog loss honom och åkte vidare utan att få eller vilja ha någon ersättning.
Jag vill dels varna andra för att handla "jord" av Catmaco, dels vill jag gärna höra ifrån fler som råkat ut för detta så vi kan anmäla dem tillsammans för de verkar helt ointresserade av att göra rätt för sig.

Tack för ordet.
MvM
Vi gjorde ett större arbete på vår fastighet under vintern 2015. Det var sjukt mycket som gick fel i detta och jag kan villigt bekräfta Richards intryck att de vägrar göra rätt för sig. Vi ligger fortfarande i tvist med dem om gravt felaktigt utförda arbeten (besiktningsmannen bara skakade på huduvdet).
Vad gäller levererad jord duger den knappt som fyllnadsmassa. Stenhårda, illaluktande lerklumpar med glasbitar i är ju inte vad man vill betala för.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon