Mi70
Någon här som har erfarenhet av rosen göteborgsposten? Har sett den på bild med rosa brudslöja och det såg förföriskt ut! Hur beter den sig under säsongen, blommar den länge?
Hannele
Göteborgs-Posten tål vatten dåligt. tongue.gif
Jag använder den mest som underlag i pallkragar.

Sorry, kunde inte låta bli...
Copycat
Härligt Hannele ! Jag undrade faktiskt. blink.gif Men tydligen så finns det en ros som heter så. unsure.gif Undrar om det finns "Sundsvalls Tidning" också tongue.gif
Mi70
CITAT (Hannele @ 14-04-2004, 11:22)
Göteborgs-Posten tål vatten dåligt. tongue.gif
Jag använder den mest som underlag i pallkragar.

*fniss*

Hmm, jo, det förstår jag ju....! Nu finns det faktiskt en ros som heter göteborgsposten, tråkigt namn men så är det... Skall försöka mig på att lägga in bilden här nedan, får vi se om jag lyckas eller ej............... sad.gif

Om inte heter rosen även sommerwind, har jag lärt mig nu, och finns på roslistan....... Det stod om den att den påminner om rosen på en marsipantårta, och det stämmer verkligen...!

java script: newWindow = openWin( 'photo.php?id=409', 'roseimage', 'width=469,height=732,toolbar=0,location=0,directories=0,status=0,menuBar=0,s
crollBars=0,resizable=0' ); newWindow.focus()
Mi70
Men HUR gör man egentligen för att lägga in bilder i inläggen, kan inte någon förklara det????? huh.gif

Jag högerklickade på bilden och valde kopiera genväg, och klistrade sedan in den i texten. Men det blir ju ingen bild...........*snyft*

sad.gif
Fenja
Summerwind - Göteborgs Posten är en mycket rikblommande ros. De halvfyllda skålformade blommorna växer i klasar är rent rosafärgade och saknar doft. Remonterar ända fram till första nattfrost Kan frysa ner men kommer igen med nya rotskott, den är tätvuxen, bred, robust och frisk. Placera ej allför blåsigt då blommorna lätt trasas sönder. Höjd 40 - 50 cm, härdig zon 5.
Lycka till!
Fenja
Mi70
Tusen tack, skönt att höra någon som faktiskt haft den! Lyckades spara den i mitt fotoalbum, iallafall, under önskelista, om någon vill se......!

Den är numera också skrivbordsunderlägg på min dator!

(jag vet att man inte får ha andras publicerade bilder i sitt album, men tills jag lär mig hur man lägger in bilder i inläggen, så får den vara kvar!) unsure.gif
nilla
CITAT
Jag högerklickade på bilden och valde kopiera genväg, och klistrade sedan in den i texten. Men det blir ju ingen bild...........*

Högerklicka på bilden och välj egenskaper - sen markerar du hela adressen kopierar. Klicka sen på kodknappen som det står bild på - klistra in adressen, klicka på x stäng taggen.

klart!
Mi70
Tack för hjälpen! smile.gif smile.gif smile.gif
Mi70

Så här ser den alltså ut, sommerwind/göteborgsposten!

Och jag har lärt mig detta med att lägga in en bild, hurra! biggrin.gif
Fenja
Hannele!
Din bild är riktigt rolig förresten!
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon