Motti
Ni som bor i mellan Sverige och på höglandet har ni satt ut era plantor i växthuset ? jag är i valet och kvalet .Men mina plantor börjar blir förstora att ha inomhus nu ! funderar på om man kan ställa in ett värmellement på tidur eller om det räcker med ett par tunnor vatten i växthuset för att undvika frost ?Har man drivit upp sina egna plantor så är man ju lite rädd om dom wink.gif
Piccante
Har du glas eller "plast" (polycarbonat) ? Det skiljer mkt i värmevärde och isolering mellan enkelt fönsterglas och dubbel plast.
Skaffa en termometer med min/ max-funktion om du inte redan har och placera i växthuset. Kolla under några dagar hur kallt det blir som kallast i växthuset. Även om värmen kom tillbaka så har jag haft ned mot 7-8C på kvällarna och i mina varmbänkar med plast skiljer det inte mer än någon grad när temperaturen går ned. Jag har varit lite försiktigt med att plantera ut för mycket.
kerstin z5-6
min max termometer + en frostvakt som bara blåser när det är under ett visst gradtal är bra .
Motti
Vi har glasat på 10 kvm !Men jag kan tala om att det gick bra wink.gif har just nu Monstergurkor och ska skörda min först på Midsommarafton på 40 cm wink.gif fler på G inom de närmaste dagarna .Sorten heter Thelepahty tror jag ? är inte säker på hur det stavas men den gurksorten kan jag rekomdera !väldigt härdig både mot kyla och ohyra !
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon