Kaoss
Hej, köpte för ca tre veckor sen en hallonjordgubbsplanta på blomsterhandel. Jag lät den stå ute i solen på inglasad balkong under dagarna då det var fint väder, men senaste tiden har den fått stå inne pga kallt och regnigt (sthlm).
Sen ca en och en halv vecka tillbaks har vissa blad torkat och blivit bruna längs kanterna (imgur.com/0wcgLpg.png), även blomställningarna ser hängiga ut och vissa blommor har skrumpnar.
Den står i en kruka med Hasselfors p-jord som hållits fuktig men inte blöt.
All hjälp om vad som hänt min planta uppskattas, vill ju gärna ha lite bär i sommar (:
Åsa, mälardalen zon 2
Jordgubbsplantor gillar inte att bo inomhus i en bostad de brukar inte må så bra då, de hade mått bättre ute de gillar det här svala klimatet vi har nu (mer än gassande sol på balkong). Bor också i stockholm och jag har blommande jordgubbsplantor utomhus på odlingslotterna de klarar låga temperaturer bra så ut med dem men glöm inte skugga dem mot stark sol som ev. kommer senare i veckan.
Kaoss
Okej! Tar och ställer ut den igen då, tack!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon