Full version: Succulenter?
Lopps
kan man plantera ut succulenter i rabatterna i trädgården? eller måste dom vara i krukor, inonhus för att överleva? JAg vill gärna plantera succulebter på detta viset runt mitt träd i en rabatt som är mycket i solen. Är succulenter perenner? vad har ni för erfarenhet?

[attachment=81123:Succulent.jpg]
Bassam
Hej
Det är bättre om du planterar dem på krukor, och bara lägga dem ute när risk för frost går ut, och blir varma också på kvällen och natten, jag menar efter 15 juni och ta de inne när blir kalt ute och detta skillnad från zonen till zonen.
H.Bassam
kerstin z5-6
Väldigt många är perenner . De vanliga och flera av de du visar är det
Allekulla
Jag har provat att odla dem på lite olika sätt. Det viktigaste för dem är att de står väldränerat. Tror det blir bra på upphöjd bädd, som jag förstod att du har runt trädet. Jag brukar lägga lite grus/sand där jag planterar. De behöver inte mycket för att växa, jag har lagt lite jord på stenar och de växer och sprider sig villigt. Det finns många sorter som klarar vintrarna här i zon 3, men inte om de står för vått. Sen om de planteras i god jord blir de större.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon