mara
[attachment=81124:PicsArt_...29320607.jpg]Hej!

Jag fick dessa fina sticklingar av en kompis och ingen av oss vet vad det är. Har ni några idéer?

Kram!
mara
Ingen...? sad.gif
gunsta
Jo jag försökte igår - men jag behöver mer information och gärna bilder som går att förstora ... men det är bara jag det. Andra kanske kan se direkt.
Alexander-VG-zon3
Ladypalmen nr 2 kommer inte att få rötter på det viset om man nu inte har ett labb att tillgå med mikroförökning . Man måste ha med en bit a roten för att föröka upp ett sidoskott. Dom andra är hyfsat enkla att få rötter bara att sätta i jord eller i vatten.
mara
CITAT (Alexander-VG-zon3 @ 18-05-2014, 14:43) *
Ladypalmen nr 2 kommer inte att få rötter på det viset om man nu inte har ett labb att tillgå med mikroförökning . Man måste ha med en bit a roten för att föröka upp ett sidoskott. Dom andra är hyfsat enkla att få rötter bara att sätta i jord eller i vatten.

Åh tack för svar! Kan du namnet på de övriga sticklingarna? Så jag kan googla skötselråd osv. Tack! biggrin.gif

CITAT (gunsta @ 18-05-2014, 14:15) *
Jo jag försökte igår - men jag behöver mer information och gärna bilder som går att förstora ... men det är bara jag det. Andra kanske kan se direkt.

Jag ska försöka ordna bättre bild! smile.gif Kram.
mara
CITAT (gunsta @ 18-05-2014, 14:15) *

Min kompis skickade bilder på moderplantorna nu!

[attachment=81142:PicsArt_...94295711.jpg]
Alexander-VG-zon3
CITAT (mara @ 17-05-2014, 14:20) *
[attachment=81124:PicsArt_...29320607.jpg]Hej!

Jag fick dessa fina sticklingar av en kompis och ingen av oss vet vad det är. Har ni några idéer?

Kram!

Första; Dracaena fragrans 'Compacta' - Kompakt doftdracena
Andra; Rhapis excelsa - Buskpalm
Tredje; Dracaena surculosa - Buskdracena
Fjärde; Philodendron, kanske arten Philodendron sagittifolium - Spadranka
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon