hs04290
Jag har en liten trädgård så det ä'r roligt om den ser snygg ut så länge som möjligt. Höstanemonen har tagit sig mycket bra, men kommer så sent att det ser ut som ett stort hål i landet.
Eftersom hasselörten frösår sig rikligt varje år skulle jag kunna ordna med marktäckning där, men hur klarar växterna detta?
Kerstin??

Helena
hs04290
Lyfter tråden igen! Kerstin??????

Jag har en liten trädgård så det ä'r roligt om den ser snygg ut så länge som möjligt. Höstanemonen har tagit sig mycket bra, men kommer så sent att det ser ut som ett stort hål i landet.
Eftersom hasselörten frösår sig rikligt varje år skulle jag kunna ordna med marktäckning där, men hur klarar växterna detta?
Kerstin??

Helena

Jag har läst i en trädgårdsbok fr Zetas att rosenplister skulle kunna gå under höstanemonen. Jag ska göra ett expriment,
1. utan marktackare
2. med rosenplister
3. m hasselört

Rapport om ett år!

Helena
HelénE
tummenupp.gif
Allekulla
Jag tycker hasselörten är otroligt vacker som unddervegetation.
kerstin z5-6
CITAT (hs04290 @ 18-05-2014, 18:55) *
Kerstin??

Helena

Tror jag går bra , hasselört är förvisso bra på att täcka , men är det vanliga robusta perenner inte pärlor" som mini alpiner-går utmärkt.
Då tror jag att rosenplister är betydligt tuffare att lägga sig i wink.gif allt..

Sorry missat detta smile.gif mest suttit telefon med försäkringsbolag se småprat ..sad.gif
hs04290
TACK!!! alla!
Låter bekymmersamt med försäkringsbolag, Kerstin. Hoppas att det reder sig på allra bästa sätt!
Helena
kerstin z5-6
Såg på ett annat forum att denna med! tydligen drabbats av något virus svamp liksom buxbom och hostor tidigare. Antagligen från de stora holländska odlarna-Måste du skaffa ny, försök få den från en svensk som odlat den länge så är risken mindre.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon