Elisabeth P
Hejsan

Vissa bär behöver man ju ha minst två av för att frukt ska kunna utvecklas. Vad gäller för tomater, physalis och chili?

Jag har sått tre olika sorters tomater, vet tyvärr ej namnet på dem. Min fråga är nu måste jag ha flera tomater av samma sort för att det ska bli tomater?

Physalis har jag sått både vanlig, med jordgubbssmak och ananassmak. Hur funkar physalis måste man ha flera plantor av samma sort för att det ska bli frukt?

Det samma gäller chiliplantorna. Jag har sått två olika sorter. Behövs det flera för att det ska bli frukt?
CeciliaR
Nej du behöver inte flera för att du ska få frukt av någon av dem såvitt jag vet smile.gif Har jag fel är det säkert någon snäll person här som kommer att säga emot och utbilda oss båda. Hoppas du får mycket skörd att njuta av smile.gif
Piccante
Samtliga är dubbelkönade och blommorna kommer självpollineras eller pollineras av de andra om det finns insekter i närheten.
Elisabeth P
Tusen thanks.gif för snabba svar
Nu känner jag mig lugn smiley_small_hug.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon