katti
I mitt album syns en bild på min änglatrumpet (vår 2004). Vad ska jag göra för att den ska få blad även längre ned på stammen? Den har hunnit växta två decimeter på höjen och fått jättefina och stora blad men den vägrar att få några blad på stammen...
Ska jag klippa ner den? Vill ju att den ska blomma i år, men jag vill ju inte att den ska se uppstammad ut unsure.gif
Åsa K, zon 1
Men Katti ohmy.gif

Änglar växer så sad.gif

Du kan få massor av information om du går in på "sök" och där skriver in "änglatrumpeter".
Och klipp den inte för då tar det ännu längre tid innan den blommar.
Lycka till laugh.gif
Ti bee
biggrin.gif Jag hyste samma oro...ett gigantiskt blad över en kal stam, kunde det verkligen vara meningen??
Nu känns det bättre! smile.gif
katti
Ja, ja okej då wub.gif wub.gif
tack för de snabba svaren, stod med saxen i högsta hugg rolleyes.gif smile.gif
kerstin z5-6
Så fort den får tillräckligt med ljus kommer nya blad -som sedan blir grenar att poppa upp längs hela stammen ...
Bild tagen för två v sen nu blommar de -Änglarna är förstås de th i bild smile.gif
katti
Jisses, jag ligger efter ser jag ohmy.gif smile.gif Jag var in och tittade på din vinterträdgård, mycket imponerande och vackert smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon