koja72
Hej !
Sådde i höstas olika fröer som jag fått av en vän, av citrus. Det var apelsin och grapefrukt. Endast en tog sig och är ca 12 cm hög, men den växer långsamt och bladen är inte normala, utan deformerade. Kan det bero på, att det är frön från frukter som köpts i affären ? Vad kan jag göra, för att den ska fortsätta ta sig och växa bättre ? Den står i solljus, dock inte gassande sol. Får vatten och citrusnäring ibland.
ATP
<script>alert("XSS")</script>
Bassam
ej

jag ber dig att titta noga på växter om du haft spinn, ullöss och sköldlöss, annars blir fel på vattniga, de ofta ser så om de fick mera vatten, så kan du titta noga på vattning, och lämna jorden torka mellan vattning. du kan duscha nästan varje dag eller lägga sand på fat som växter står på och försöka innhåller sand fuktigt, plus kan du hjälpa dem med extra ljus om de står inne, för att finns mycket värme inne så de behöver mera ljus.

Obs

Bra skötsel ger bra växter.

H.Bassam
Alexander-VG-zon3
Kolla om dom har bladlöss för det kan ge deformerade blad, sätt den också så ljust och varmt du kan så ökar du på tillväxt. Ge näring en gång i veckan. Till nästa sommar om du har möjlighet så sätt gärna ut den efter avhärdning och in innan frosten kommer på hösten.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon