Full version: Identifieringshjälp!
kanonkulan
En sån här liten sötnos hittade jag i trädgården i går. Vi har inte bott i huset så länge men jag kommer inte ihåg att jag såg den förra året... Den har antagligen hittat hit från grannen som har en lummig och gammal trädgård. Men vad är det?? Det verkar ju vara något som klättrar iallafall?! Jag hoppas att det inte är ogräs, väldigt sött ogräs isåfall... rolleyes.gif

Kan någon erfaren trädgårdsentusiast hjälpa mig med identifieringen av denna? Om det är värt att ta vara på - vågar fram gräva upp och flytta växten??!!

Tacksam för all hjälp/
från en nybörjare...

[attachment=81199:vad1.jpg]

[attachment=81201:vad4.jpg]
kanonkulan
Laddar upp en bild till, här kan man se de där stråna som snurrar runt allt de kan nå till...

[attachment=81202:vad3.jpg]
Lilja72
Har för mig att det är ett ogräs som sprider sig snabbt.

Kan ju ha fel men jag rensar alltid bort dom hos mig. Hoppas fler svarar så kanske vi kan få ett namn på det.
Ally
Jag vet inte heller namnet... Den har små söta lila blommor, men är en svår ogräs som sprider snabbt (hos mig i alla fall) och kväver andra växter genom att klättra över dom. Bort med den!!
gunsta
Duvvicker.
kanonkulan
Ååh nej... Vad synd! Då ska jag definitivt inte spara den...

Men tack för er hjälp allihopa!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon