Nepenthexx
Jag har förodlat flera plantor blomma för dagen. Sorterna jag har odlat är "Scarlet O´ Hara" och "Cameo Elegance". Nu undrar jag när jag kan börja härda dessa plantor och slutligen sätta ut dem på terassen?

Väderleksrapporten visar här att denna vecka är en natt som kallast 6+ grader, varmast 19+ grader. Är det fortfarande för tidigt? 6 grader är ju ganska kallt. Överlag visar det 9+ grader varje natt förutom den ena.
kerstin z5-6
Efter avhärdning ute -Tar minst 5 dagar och frostrisken ska vara totalt över för att ha dem ute nattetid, kommer en lågtempnatt måste den täckas med frostduk i flera lager på avhärdningsplatsen,som bör vara i skugga och de första dagarna med ett lager frost duk på-därefter kan den planteras ut.
Nepenthexx
CITAT (kerstin z5-6 @ 29-05-2014, 19:25) *
Efter avhärdning ute -Tar minst 5 dagar och frostrisken ska vara totalt över för att ha dem ute nattetid, kommer en lågtempnatt måste den täckas med frostduk i flera lager på avhärdningsplatsen,som bör vara i skugga och de första dagarna med ett lager frost duk på-därefter kan den planteras ut.

Tack för svar! Jag börjar med att härda plantorna nu tror jag.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon