sarto
Hej!
Försökt mig på att fröså vit jättevädd under våren. tre saker har grott i mina lådor, med olika utseende! Kan någon visa hur det SKA se ut?!?
kerstin z5-6
Lägg in ett foto av dina tre , har sått den men tror inte jag har bilder på babyplantor i arkivet smile.gif

Hittade!

sådd o förökning jättevädd
sarto
Tack snälla! Lyckas inte riktigt med bilder.... Men jag tror en av mina är mitt i prick! Lite svårflörtat frö, tyckte jag.
kerstin z5-6
Gror lite oregelbundet kan vara två veckor o mer mellan första grodd och sista, man får skola ut eftersom
smuleborg
Jag (för-)sådde gullvivegul-jättevädd för typ åtta år sedan (vi var då inne på "torparväxter", vi bor i ett torp). Jag minns inte riktigt, men det blev en planta. Förodling och sen ned i bebislåda (utomhus) en säsong. Sedan utplantering. Vi tycker om den där vi har den, och humlorna tycker om den. Brukar bli närmare två meter hög, lättskött. Förökar sig, men rätt måttligt (inte ogräsvarning).
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon