fridapersson
hej!!

Jag har 2 rader med hallonbuskar som växer fint och ger bra mycket bär varje år vilket är det bästa som finns...biggrin.gif
nu skulle jag behöva jämna ut min gräsmatta efter ett poolbygge och då skulle jag behöva fylla upp med gjord en ca 2-3dm och det kommer då att bli mitt över hallonhäcken....sad.gif
överlever den den att få så mycket gjord över "fötterna"?? wink.gif

tack på förhand
fridapersson
har samma undran om rabarbern....vad händer om det blir ett par dm jord över rabarberplanterna?? dör dom?? smile.gif
fvd
Hallonen klarar sig bra men du kan ju passa på att ge dem bra jord o gödsel så mår de ännu bättre. Beträffande rabarbern så överlever den det mesta också och den kan väl också få lite fin jord, gödsel behöver den inte.
eskil43
Hej! Nej,den kommer att ta kraftig skada ,eller dö helt.Samma med rabarber.Rötter som befinner sig längrebort och inte blir täckta kommer att växa på hallon,rabarber har en mera begränssat rotsystem på bredden. Hälsningar Eskil43
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon