Full version: Klematis
Victoria
Hej,

Jag har länge velat ha en blå klematis. De vanligare blå sorterna som blir riktigt blå verkar hamna i beskärningsgrupp 2. Jag har innan avstått grupp 2 då jag fått för mig att de är svåra att beskära. Tycker det är lätt att bara ta av allt utan att vara rädd för att göra fel?!

Dessa blå som jag ev vill ha ska stå längst in vid ett plank med ca 1 m bred rabatt framför. Jag funderar på om det blir besvärligt att beskära utan att trampa ner allt runt om?!

Är det knöligare med grupp 2?

Om det inte är det så tipsa gärna om fina blå sorter som ni har som blommar juli-sept.

OM grupp 2 inte lämpar sig till min rabatt. Har ni tips på grupp 3or i blått.

De ska bli ca 2, max 3 m.

Tack tack :-)
kerstin z5-6
Fråga i stället i klätterväxt/clematis avdelningen där FINN som är expert huserar,smile.gif
Bassam
Hej
Tidigt på vår kan man lita efter friska gröna knoppar, man kan klippa över två friska gröna knoppar, men om vinter är svårt och grenar döda ska man klippa till 20 cm över marken.

H.Bassam
Victoria
Tack Kerstin. Missade det forumet....
Bassam
Hej Victoria

Ska du inte tacka Bassam?

H.Bassam
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon