Full version: Klematisbilder: 2
Finn Klematis
HEJ !

Här kommer några bilder till från samma föredrag.

Finn

[attachment=81401:1.jpg] Blue Princess.
[attachment=81402:2.jpg] Catherine Clanwilliam.
[attachment=81403:3.jpg] Chatsworth.
[attachment=81404:4.jpg] Comtesse de Bouchad.
[attachment=81405:5.jpg] Comtesse de Bouchad och Mme Julia Correvon.
strandskatan
Jättetrevligt med en klematisserie! Chatsworth och Blue Prinsess blev mina favoriter här. Chatsworth ska blomma juni-oktober ser jag när jag googlar, och Blue Prinsess ska dofta! Blev förvånad när vydenegardens site skriver om jorden för klematis att den ska vara torr - tänker ofta på vad jag läst någon annan stans "man kan inte vattna ihjäl en klematis" när jag - i onödan då? - öser på vatten på mina klematisar. Förresten, kom på att jag kanske kan fråga dig här Finn - jag sådde gullklematis "Radar love" förrförra våren, vilka enligt fröfirman skulle kunna "blomma första året vid tidig sådd" - men inte blommade de första året, inte andra heller, och inga knoppar syns till än. Kan du tänka dig någon trolig orsak?
Finn Klematis
Hej !

Jag vattnar ordenligt sedan låter jag det torka upp ordentligt
innan jag vattnar igen.
Jag har inte så stor erfarenhet av Tangutica. Det står att dom
är klippgrupp 3. Jag har en tangutica och den klipper jag som
klippgrupp 1. Försök med att inte klippa den.

Finn
Allekulla
Tack för titten! Vilka vackra clematis.
strandskatan
Finn, jag rådbråkar min hjärna men minns inte om jag klippte dem eller ej (jag har två). Nu har jag i alla fall läst mig till att de blommar juli-september, så de kanske kommer igång snart! Hoppas på fler vackra klematisbilder snaer!
FruTrädgårdstomte
Jättevackra allihop! Och så täta och fina. 'Blue Princess' är fantastisk.... nu måste jag hitta ett ställe att sätta den biggrin.gif
Finn Klematis
Hej!

Jag vill samla bilderna.

Finn
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon