Full version: Äppelgurka
emandersson
Hur ser man skillnad på han-och honblommorna ?Mina äppelgurkor får inga frukter, och inuti ser det ut likadant, jag ser ingen skillnad på ståndare och pistiller.
Åsa, mälardalen zon 2
De första gängen blommor som kommer brukar enbart vara hanblommor så vänta ett tag till honblommorna kommer såsmåningom
Ally
Honblomma sitter på en liten mini gurka, du kommer att se skillnaden direkt första gången en honblomma knopp kommer.
Motti
Är som ungefär som på vanliga Gurkor ! blommans skaft är jättetunn dom ska bort, dom som har lite bulligare skaft ska du inte plocka bort dom bär frukt .Om du får Äppelgurka så lovar jag att dom är supergoda men dom är lite kinkigare att få till ;)Man kan ju leka lite pollinerare själv och plocka fram en pensel och pilla runt med i växthuset ! ja om man har dåligt med flugor osv .
Motti
Jag har fått massor av äppelgurkor i år utan ingrepp !Har säkert fått en trettio stycken på en planta och det ä'r inte slut än smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon