|
*Stintan*
16-06-2014, 18:45
Ja vad gör man inte för att tysta ner de nazistiska strämningarna inom högern
CITAT (*Stintan* @ 16-06-2014, 19:45)  Ja vad gör man inte för att tysta ner de nazistiska strämningarna inom högern  Men snälla nån, läs artikeln och försök förstå vad det verkligen står. Gita
Piccante
16-06-2014, 19:05
CITAT (Gita @ 16-06-2014, 19:28)  Artikelförfattaren verkar lika världsfrånvänd som alla andra moderater. V har haft flera uteslutningsärenden pga samröre med autonoma och inte minst Ung vänster har skakats av både uteslutningar och avhopp till följd av dom pga detta.
CITAT (Piccante @ 16-06-2014, 20:05)  Artikelförfattaren verkar lika världsfrånvänd som alla andra moderater. V har haft flera uteslutningsärenden pga samröre med autonoma och inte minst Ung vänster har skakats av både uteslutningar och avhopp till följd av dom pga detta. Nu var det inte ett inlägg från moderaterna. Arkestål är centerpartist och Segerfeldt är liberal debattör. Dessutom står inte moderateram för en våldsromantik på samma sätt som grupper ur den yttersta vänstern gör. Jo, precis som du och även skribenterna i fråga säger har det varit uteslutningar ur Ung vänster och även avståndstagande från Sjöstedt. En liten fråga, minns du vänstergruppen som ordnade parklek för barn där leken bestod i att slå sönder en docka föreställande Reinfeldt. Detta fick väl en och annan rubrik i media. Undrar hur det tagits emot om moderaterna ordnat parklekar där barn fick slå sönder dockor föreställande Sjöstedt. Gita
Piccante
17-06-2014, 00:18
CITAT (Gita @ 16-06-2014, 20:25)  Nu var det inte ett inlägg från moderaterna. Arkestål är centerpartist och Segerfeldt är liberal debattör. Dessutom står inte moderateram för en våldsromantik på samma sätt som grupper ur den yttersta vänstern gör. Jo, precis som du och även skribenterna i fråga säger har det varit uteslutningar ur Ung vänster och även avståndstagande från Sjöstedt.
En liten fråga, minns du vänstergruppen som ordnade parklek för barn där leken bestod i att slå sönder en docka föreställande Reinfeldt. Detta fick väl en och annan rubrik i media. Undrar hur det tagits emot om moderaterna ordnat parklekar där barn fick slå sönder dockor föreställande Sjöstedt. Gita Extremism förekommer inom alla politiska kulturer, du minns kanske själv när ungmoderater hade piltavlor med Olof Palme på 80-talet?
malarmaster
17-06-2014, 05:39
CITAT (Piccante @ 17-06-2014, 01:18)  Extremism förekommer inom alla politiska kulturer, du minns kanske själv när ungmoderater hade piltavlor med Olof Palme på 80-talet? De fanns även med motiv av Gösta Boman (moderat ledare) och andra borgerliga politiker t.ex Ann Wibble fd finansminister. Allt går att sälja med mördande reklam. ulf
Huggorm
17-06-2014, 05:43
Enligt SÄPO är vänsterextremismen det största hotet mot vår demokrati så vi måste börja ta den på allvar. Det gäller även media, som inte har rapporterat ens en tiondel så mycket som de skulle ha gjort om det varit högerextremism.
malarmaster
17-06-2014, 08:21
Nej,det är konstigt att hjärndöda till vänster är mer accepterat än hjärndöda åt höger. Men folk som medvetet saboterar samhället och sätter liv på spel bör spärras in oavsett åsikt. Både Hitler och Lenin/stalin visste hur oliktänkare behandlas bäst,demokratins svaghet är just det att tillåta extremåsikter och värna individens rättigheter. Ulf
CITAT (malarmaster @ 17-06-2014, 09:21)  Nej,det är konstigt att hjärndöda till vänster är mer accepterat än hjärndöda åt höger. Men folk som medvetet saboterar samhället och sätter liv på spel bör spärras in oavsett åsikt. Både Hitler och Lenin/stalin visste hur oliktänkare behandlas bäst,demokratins svaghet är just det att tillåta extremåsikter och värna individens rättigheter. Ulf Hoppas jag tolkat ditt inlägg helt uppåt väggarna nu. Vill du påstå att Hitler och Stalin stod för demokrati och värnade om oliktänkande? Att folk samtycker olika är en svaghet mot demokratin? För mig låter det mer som diktatur.
CITAT (pejori @ 17-06-2014, 10:20)  Hoppas jag tolkat ditt inlägg helt uppåt väggarna nu. Vill du påstå att Hitler och Stalin stod för demokrati och värnade om oliktänkande? Att folk samtycker olika är en svaghet mot demokratin?
För mig låter det mer som diktatur. Du tolkade faktiskt helt uppåt väggarna. Precis tvärt emot vad som stod skrivet. Gita
theseraphim
25-06-2014, 22:11
Tycker nog media uppmärksammar extremvänstern ganska bra då de oftast märks när olika nazistgrupperingar skall hålla tal osv.
CITAT (Gita @ 17-06-2014, 18:27)  Du tolkade faktiskt helt uppåt väggarna. Precis tvärt emot vad som stod skrivet. Gita Å fan. Visste inte att du hade tolkningsföreträden på andras inlägg. Där ser man.
CITAT (pejori @ 26-06-2014, 09:03)  Å fan. Visste inte att du hade tolkningsföreträden på andras inlägg. Där ser man. Nu är du väl ändå lite fånig, eller hur? Gita
CITAT (Gita @ 26-06-2014, 09:20)  Nu är du väl ändå lite fånig, eller hur? Gita Inte alls, snarare du. Hur i hela friden, kan du sitta och tolka " vad h*n menar med en skrift? Dom senaste dagarna har du haft stora problem att tolka vad du själv menar.
CITAT (pejori @ 26-06-2014, 11:56)  Inte alls, snarare du. Hur i hela friden, kan du sitta och tolka " vad h*n menar med en skrift? Dom senaste dagarna har du haft stora problem att tolka vad du själv menar. (malarmaster @ 17-06-2014, 09:21) * Nej,det är konstigt att hjärndöda till vänster är mer accepterat än hjärndöda åt höger. Men folk som medvetet saboterar samhället och sätter liv på spel bör spärras in oavsett åsikt. Både Hitler och Lenin/stalin visste hur oliktänkare behandlas bäst,demokratins svaghet är just det att tillåta extremåsikter och värna individens rättigheter. Ulf CITAT (pejori @ 17-06-2014, 10:20) Hoppas jag tolkat ditt inlägg helt uppåt väggarna nu. Vill du påstå att Hitler och Stalin stod för demokrati och värnade om oliktänkande? Att folk samtycker olika är en svaghet mot demokratin? För mig låter det mer som diktatur
Du blir mer och mer kryptisk. Vem är h*n? Menar du malarmaster eller vem? Om nu någon undrar vad detta handlar om så gäller det Pejoris märkliga kommenter (fetmarkerat av mig) av malarmasters inlägg (citerat ovan) Gita
CITAT (Gita @ 26-06-2014, 13:35)  (malarmaster @ 17-06-2014, 09:21) * Nej,det är konstigt att hjärndöda till vänster är mer accepterat än hjärndöda åt höger. Men folk som medvetet saboterar samhället och sätter liv på spel bör spärras in oavsett åsikt. Både Hitler och Lenin/stalin visste hur oliktänkare behandlas bäst,demokratins svaghet är just det att tillåta extremåsikter och värna individens rättigheter. Ulf
CITAT (pejori @ 17-06-2014, 10:20) Hoppas jag tolkat ditt inlägg helt uppåt väggarna nu. Vill du påstå att Hitler och Stalin stod för demokrati och värnade om oliktänkande? Att folk samtycker olika är en svaghet mot demokratin? För mig låter det mer som diktatur
Du blir mer och mer kryptisk. Vem är h*n? Menar du malarmaster eller vem? Om nu någon undrar vad detta handlar om så gäller det Pejoris märkliga kommenter (fetmarkerat av mig) av malarmasters inlägg (citerat ovan) Gita Åter igen, det var inte dig jag frågade och du har inte tolkningsrätten på något sätt. Enl MM visste stalin och hitler hur man Behandlade oliktänkande bäst. demokratins svaghet är just det att tillåta extremåsikter och värna individens rättigheter. (sedan vad som är extremåsikter ligger nog i ens egna tänkande)
CITAT (pejori @ 26-06-2014, 15:40)  Åter igen, det var inte dig jag frågade och du har inte tolkningsrätten på något sätt.
Enl MM visste stalin och hitler hur man Behandlade oliktänkande bäst.
demokratins svaghet är just det att tillåta extremåsikter och värna individens rättigheter. (sedan vad som är extremåsikter ligger nog i ens egna tänkande) Inte mig du frågade? Om du vill välja vilka som får bemöta dina inlägg så är kanske inte ett öppet forum rätta platsen för dig. Du svarade inte på vem du avser med h*n. Eftersom vi diskuterade ditt sätt att tolka MM och inget annat så förstår jag inte varför du skriver h*n och inte MM. Slutligen har jag eller precis vem som helst rätt att kommentera din ytterst märkliga tolkning av MM:s inlägg. Gita
CITAT (Gita @ 26-06-2014, 16:25)  Inte mig du frågade? Om du vill välja vilka som får bemöta dina inlägg så är kanske inte ett öppet forum rätta platsen för dig.
Du svarade inte på vem du avser med h*n. Eftersom vi diskuterade ditt sätt att tolka MM och inget annat så förstår jag inte varför du skriver h*n och inte MM.
Slutligen har jag eller precis vem som helst rätt att kommentera din ytterst märkliga tolkning av MM:s inlägg. Gita Du har all rätt att kommentera ett inlägg, men förvänta dig inte något svar. Ser fortfarande fram emot svaret av skribenten och inte dig.
Jubbe063
26-06-2014, 15:43
Nej Gita. Den artikeln var inte bra. Den skrapar bara på ytan utan att våga sig på en djupare analys. Bra att ämnet vädras och tas upp. Men lite mer substans skulle nog inte skada.
CITAT (Jubbe063 @ 26-06-2014, 16:43)  Nej Gita. Den artikeln var inte bra. Den skrapar bara på ytan utan att våga sig på en djupare analys. Bra att ämnet vädras och tas upp. Men lite mer substans skulle nog inte skada. Man kan tycka vad man vill om artikeln i sig, det blev i alla fall en debatt som är viktig. Cirka hälften av de tjugotal inlägg som hittills gjort kan t.o.m betraktas som seriösa. Gita CITAT (pejori @ 26-06-2014, 16:29)  Du har all rätt att kommentera ett inlägg, men förvänta dig inte något svar.
Ser fortfarande fram emot svaret av skribenten och inte dig. Att svara eller inte är så klart helt upp till dig, men du har ju inte gjort annat än svarat. Det ena svaret konstigare än det andra. Gita
malarmaster
26-06-2014, 17:30
Ni är för roliga. Ironi är inget för flertalet. Gita läste mitt inlägg rätt och förstod ironin. Nej,demokratins svaghet är just att tillåta alla åsikter,något som framförallt Hitler utnyttjade och vips var demokratin borta. Lenin ersatte bara en annan diktator (tsaren) och fortsatte i samma anda,Stalin kom sedan och överträffade Hitler i grymhet och i att ha ihjäl egna medborgare. Nu när både vänsterextrema och högerextrema växer är det återigen demokratin som är flat . Givetvis skall de bekämpas inte bara politiskt utan också med lagförning. sabotörer skall inte gå fria,hot måste mötas med hårdhet. Ulf
CITAT (malarmaster @ 26-06-2014, 18:30)  Ni är för roliga. Ironi är inget för flertalet. Gita läste mitt inlägg rätt och förstod ironin. Nej,demokratins svaghet är just att tillåta alla åsikter,något som framförallt Hitler utnyttjade och vips var demokratin borta. Lenin ersatte bara en annan diktator (tsaren) och fortsatte i samma anda,Stalin kom sedan och överträffade Hitler i grymhet och i att ha ihjäl egna medborgare. Nu när både vänsterextrema och högerextrema växer är det återigen demokratin som är flat . Givetvis skall de bekämpas inte bara politiskt utan också med lagförning. sabotörer skall inte gå fria,hot måste mötas med hårdhet. Ulf Där förstod jag mer, vad du menade. Tackar för klargörandet.
CITAT (pejori @ 26-06-2014, 18:41)  Där förstod jag mer, vad du menade.
Tackar för klargörandet. Ser du nu, Gita tolkade rätt!!! Gita
Jubbe063
26-06-2014, 20:09
Ja ja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|