Solrosen 83
16-06-2014, 20:08
Flyttade på vår rabarberplanta i helgen och skulle behöva lite tips på hur jag pysslar om den på bästa sätt. Plantan är en liten som jag planterade förra våren. Då den var så ny och späd trodde jag inte den hade fått så djupa rötter som den nu hade och råkade tyvärr skada rötterna. Nu står plantan på sin nya plats och har fått rejält med vatten de senaste dagarna men bladen ser väldigt häniga ut. Är det något mer jag ska tänka på och göra än vattna ordentligt för att den ska repa sig?
Avvakta och titta hur den utvecklar sig det tar lite längre tid än några dagar. Den kan se lite ledsen ut ett tag innan den har etablerat sig ordentligt. Vattna inte ihjäl den och låt den inte torka ut bästa sättet att hålla koll är att köra ner handen eller en pinne och kolla att den får fukt omkring rötterna.
Jag har ett rabarberland under äppleträden och när löven kommer får de inte mycket sol och är tämligen glesa. Vart skall de bo, du som flyttat dina, hur står de nu?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.