Bassam
Hej

Det är Sverige, Varför miljöverket sover?

H.Bassam
vanjalarsa
ja visst är det otäckt ... tur att man på miljökontoret i Örebro var vakna.....
mvh vanjalarsa rolleyes.gif
jaj-51
Säljstopp och pengarna tillbaka!

Undra var Econova får sina råvaror från ?
Econova återvinning

I Göteborg kan vi köpa jord av från renhållningsverket tillverkad av hushållens kompost, där lär väl många sjuka växter hamna?

Jag kommer i höst att ta bort mitt sista sjuka äppleträdet med "kräfta", allt kommer att hamna på återvinningscentralen för trådgårdsavfall.
Gissar att det komposteras och sen kommer att säljas som jord?
anna.
Jag har lagt sådan jord i botten på min lilla trevåningspallkrage. sad.gif Först tänkte jag att jag skulle behöva gräva bort allt, slänga allt jag planterat och ta jorden till återvinningscentral. Och då räcker en hundring tillbaka från Bauhaus inte så långt. Men med tanke på att de uppmätta halterna är precis över gränsvärdet, är det kanske inte så farligt ändå. Särskilt inte som den jord som växterna faktiskt står i är annan (bättre) jord. Det borde väl räcka att gräva bort jorden till hösten, eller vad tror ni? Kryddor och sallad har inte så långa rötter väl? Från och med nu blir det i alla fall bara ekologisk jord...om man nu kan lita på den.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon