Full version: Värmefläkt på
ingmet
Jag har nu låtit värmefläkten (frostvakten) få värma gurkor o meloner i den bistra sommarnatten. I förrgår var det frost på garagetaket..just nu är det precis 10gr utanför fönstret. Känns lite ovanligt så här års. Hur har ni det i växthuset?
jaj-51
Hej.
Här i Göteborg är det ok inga problem med låga natt temperaturer.

Men .... och det var bara +4grd som lägst en natt på flygfältets mätstation.

hanola
Hej!

Har inte tänkt så mycket på det faktiskt. Har tagit för givet att nu under sommaren så ska man väl inte behöva sätta igång frostvakten. Har alla fönster och dörren öppen hela tiden!

Kl. 06,00 hade vi här i Strömstadområdet (Västkusten) ca 10 grader.

Man kanske skulle installera frostvakten och kolla så att den fungerar som den ska...

ingmet
Här utan för Stockholm har det varit flera nätter med frostliknande vitt på garagettaket...värmefläkten står på varje natt och håller ca 15 gr trots att utetempen visar på några få plusgrader. Fortsätter nog så...
Bassam
Hej

Jag kan säga att det är mycket konstigt somma i sverige just nu, så det är bra om man använda frost vakt för säkerhet skull tycker jag.
Lycka till
H.Bassam
ingmet
Nu har jag stängt av värmefläkten nattetid, för igår kom sommaren. tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon