jaj-51
Pelarträd borde väl ha en marknad för alla dessa små tomter som nybyggda grupphusområden har?

Själv har jag letat runt en del men hittar inga i "lager" i Göteborg och dess närhet.
De sägs att de får rea ut dem till hösten och ogärna tar hem annat än på beställning ...

Här en bild med för inspiration både frukt och häck ...

Det är inte jaj-51 på bilden. Bilden är länkad från "husbils blogg"
Pernilla & Lars
Låter intressant så jag följer detta nyfiket shy.gif
jaj-51
Äntligen sex träd på plats hoppas det blir bra även när jag "bot" in mig på mysplats två i trädgården.

Lite jobbigt att hitta/köpa träden försökte få sex olika äppelsorter lyckades bara få fem ...

Mölnlycke Garde beställd men fick bar tre sorter.
Blomsterlandet beställde tre sorter åt mig inget var av de sorter som beställdes !

FruTrädgårdstomte
Snyggt blev det i alla fall smile.gif.
jaj-51
Ser lovande ut jag får nog ETT äpple i år också yahoo.gif
eskil43
CITAT (jaj-51 @ 26-06-2014, 20:26) *
Pelarträd borde väl ha en marknad för alla dessa små tomter som nybyggda grupphusområden har?

Själv har jag letat runt en del men hittar inga i "lager" i Göteborg och dess närhet.
De sägs att de får rea ut dem till hösten och ogärna tar hem annat än på beställning ...
Här en bild med för inspiration både frukt och häck ...

Det är inte jaj-51 på bilden. Bilden är länkad från "husbils blogg"

Hej! Har Du tänkt att pelarträden blir ganska höga med tiden ( Du kommer få kraftig skugga på Din uteplats om några år) Hälsningar Eskil43
jaj-51
CITAT (eskil43 @ 21-07-2014, 22:26) *
Hej! Har Du tänkt att pelarträden blir ganska höga med tiden ( Du kommer få kraftig skugga på Din uteplats om några år) Hälsningar Eskil43

Hej.
De är mycket svagväxande men vist de växer så vida jag inte håller ner dom.

Kanske det får bli lite flytt av något några träd så småningom ...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon