Hej!
Köpte en liter jordgubbar i eftermiddag som jag ska ta med till en släkting på sjukhus imorgon eftermiddag när jag åker dit på besök, de längtar efter detta. Hur förvarar jag dem bäst inatt för att de ska hålla sig fräscha? Kallt eller i rummet? I sin kartong? Tacksam om någon vill svara. Brukar aldrig ha jordgubbar över natten i vanliga fall, de brukar ätas med en gång.
Tack. Övertäckta eller som dom kommer i kartongen?
Reinar-pellut
27-06-2014, 07:32
En sann filantrop och livsnjutare går vanligen tillväga på följande vis: Han/hon/den/det tager vanligen ett lagom stort kärl i valfri form i höger hand och fattar således tag i jordgubbsförpackingen i vänster hand (såvida man nu inte lärt sig att greppa med fötterna, vilket även fungerar, skall tilläggas). I kärlet har man i botten tillfört en minimal mängd frysta ärtor, som man täcker över med plastfolie. Sakta men säkert överför man jordgubbarna till kärlet på valfritt vis. Därefter tager man plastfolie och täcker över kärlet och skickar in hela paketet i kylskåpet i rasande fart. Vidare kan man känna fröjden sprida sig från topp till tå då ett gott arbete är sin egen belöning.
/Reinar-Pellut, frilansande filosof och livsnjutare
*Stintan*
27-06-2014, 07:55
Vad har ärtorna bland jordgubbarna att göra? Varför krångla till det? Man behöver inte ens täcka dom.
Reinar-pellut
27-06-2014, 13:59
De frysta ärtorna kyler ner jordgubbarna ytterligare, utan att för den sakens skull bidra till att blöta ner dem

/Reinar-Pellut, frilansande filosof, filantrop och livsnjutare
*Stintan*
27-06-2014, 14:01
Och plastfolien gör att det bildas kondens.
Reinar-pellut
27-06-2014, 14:14
CITAT (*Stintan* @ 27-06-2014, 15:01)

Och plastfolien gör att det bildas kondens.
Petitesser!