Helen i Piteå Zon 5
14-04-2004, 21:17
I Umeå den 23-24-25/4 är det åter dags för trädgårdsmässa. Ska någon dit? jag + kompisar ska dit på fredagen 23/4. Det ska även finnas en stor handelsträdgård någonstans i eller runt Umeå, någon som vet vad den heter och var den ligger? / Helen
Den här finns det ju...
holmsunds blommorSka inte på mässan själv, jobbar den helgen.
Hej! Jag ska på mässan, förmodligen samma dag den öppnar, med min svärmor. Kan det vara Ekmans Handelsträdgård du tänker på? Den ligger på Öst-Teg. Sen har vi ju Blomstergården, som också kan räknas till handelsträdgårdarna tycker jag. Den ligger på Grubbe (Väst på stan). Det ska även finnas ytterligare en handelsträdgård nära Ekmans på Öst-Teg, men jag vet inte om den öppnat än. Blomstergården har företrädesvis inomhusväxter, såväl sommar som vinter till skillnad från de andra som endast har öppet under sommarhalvåret. mvh Ann-Louise
Jag hade tänkt mig det om allt går som det ska, det är svårt att planera i den här familjen (har ett handikappat barn som kräver mkt). I såna fall blir det på lördagen.
Tegs trädgård heter den som lolo inte visste vad den hette, arbetade där en sommar o höst.
Helen i Piteå Zon 5
19-04-2004, 21:33
Oj, så många bra förslag! Men vi lär väl bara hinna med ett ställe till, vilket tror ni man hittar mest spännande plantor på? / Helen
kerstin z5-6
19-04-2004, 21:46
Hansaskog -fast jag vet inte hur det är med öppet tider före 1 maj
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.