IdaCNilssons
Vi köpte hus för 1½ år sedan. På hela framsidan och halva kortsidan på huset har vi ett väldigt stort land där vi måste rensa massvis med ogräs! Vi har två stora land till på baksidan av huset vilket jag egentligen tycker räcker. Jag tycker om trädgård, men just de här landen är väldigt tråkiga, speciellt eftersom vi måste rensa ogräs jämt och ständigt..

Förra året tog vi bort massvis med ormbunkar som spridit sig och i mitten på sommaren blev gula och hängde ut över vägen, och satte i år dit buxbom istället. Men vet inte om de klarar sig..

Vi har tänkt tanken att ta bort vår slipers och istället bygga mur, men det gör vi inte förrän den blir dålig har vi tänkt. Vi har också hörntomt, som gör att vi inte får bygga så högt (annars hade jag verkligen kunnat tänka mig att ha en stor och hög mur och så gräsmatta hela vägen ut istället då vår gräsmatta inte är alltför stor). Vi har också tänkt tanken med att lägga stenar, men huset är ganska "hårt" i sig och jag vill gärna ha det lite mjukare. Så gräs hela vägen ut som det ser ut nu går inte då det är alldeles för brant för att gå där med gräsklipparen (vi har berg under).

Ge mig massvis med tips, vet inte vad jag ska göra sad.gif
*Stintan*
Jag skulle kolla möjligheterna att bygga mur och så gräsmatta. Man kan ju ha skvallerspeglar o hörnet. Knepigt.
Någon täckande krypande växtlighet i slänten kan man kanske ha annars mellan buskarna.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon