STandTR
Planterade lite physalis i våras för jag tänkte att det kunde var gott att ha sen och massa nyttigheter för djuren. Men jag hade ju inte läst på ordentligt om dem... tydligen vart de ju rätt stora...

Nu är de flesta av mina plantor ca 30cm höga, hur gör jag för att få dem att förgrena sig på bästa sätt? Nu växer de bara rakt upp. (varav en liiiten planta har fixat sig ett sidoskott alldeles själv)
Eva i Västerås
Dom kommer absolut att förgrena sig på egen hand. Vid den höjden brukar sidogrenarna komma, och sedan kommer blommor och frukter i varje förgrening.
Varför ska djuren få godsakerna? Ska du inte ha dom själv?
Kapkrusbär (rejält ludna blad) blir jättestor, och nästan kräver växthus.
Gyllenbär (mer mjuka än ludna blad) blir rimlig i storlek och funkar bra utomhus i solläge, där frilandstomater funkar.
STandTR
okej! smile.gif Då får jag bara ha tålamåd o vänta! Detta är gyllenbär. Har det lantinska namnet från fröpåsen nånstans med smile.gif

Jag skämmer bort mina djur! wink.gif Jag är inte störtförtjust i dem men kan äta dem o jag behöver äta lite mer vitaminer!
Boxer
Egenodlade gyllenbär är SÅ mycket godare än de man köper i affären. Testa först själv innan du ratar dom smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon