Ullet
Jag har varit bortrest en vecka till fjällen över påsken och då haft en bekant som vattnat mina sådder bl a mina tomatfrön som jag skulle sätta i storkrukor i veckan.
När jag kommer hem ser jag att denn* verkligen tagit mig på orden när det gäller att inte torka ut, för de simmade i vatten bokstavligen. sad.gif sad.gif
Så kring rötterna o nätpåsen på tomatplantorna finns kakig mögelbildning och jag undrar om det finns nåt sätt att ta bort den på eller om jag måste kasta dom eller kan jag plantera dom ändå? huh.gif

Behöver snabb hjälp för jag måste sätta om så mkt de närmaste dagarna. biggrin.gif (Kärt bekymmer alltså!)
KURT
Om man minskar på fuktigheten (utan att torka ut tomaterna) så brukar möglet försvinna av sig själv.
Fenja
Blanda flytande Atamon och vatten samma dosering som till saft och spraya med en vanlig sprutflaska, brukar får bukt på mögel!
Fenja
Ullet
Finemang, det ska jag göra. Sen kan jag plantera som vanligt va?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon