Mumukshu joh
Hej!
Jag har fått en krukväxt/klätterväxt av en vän för många år sedan men vet inte vad det är för något, och inte hur jag ska sköta den på bästa sätt heller.

Vet ni vad det är för något?

Tack
sofieesther
Det första som slog mig var kastanjevin, bladen påminner lite om den (nu var det väldigt länge sedan jag såg en så jag kanske har fel). Det som talar mot att det är kastanjevin är att de brukar bli som långa lianer, flera meter långa men du kan du testa att söka på nätet och se om du tycker de verkar likna varandra. Lycka till med din fråga hur som helst! :-)
Aqvakul
Ser cissuslik ut, kanske en cissus antarctica (känguruvin)
Alexander-VG-zon3
Kastanjevin tror jag också
Mumukshu joh
Hej och tack, Kastanjevin ser ut att stämma. Min är bara barnet än och jag vet att min vän som jag fick den av hade sin i köket och det var nog mer Kastanjevin än kök där smile.gif
sofieesther
Haha - ja då låter det som kastanjevin! ;-D Då vet du vad du har att vänta så småningom... De är väldigt fina! :-)

CITAT (Mumukshu joh @ 04-07-2014, 22:14) *
Hej och tack, Kastanjevin ser ut att stämma. Min är bara barnet än och jag vet att min vän som jag fick den av hade sin i köket och det var nog mer Kastanjevin än kök där smile.gif

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon