westerfors
Jag köpte ett solstyrt bevattningssystem från Impecta i våras, märket Irrigatia. Jag kopplade glatt upp alla slangar, men får det inte att funka. Är det någon som vet om solcellen måste stå i gassande sol hela tiden för att fungera? Som jag förstått det kan det vara flera meter till första krukan. Jag har en bevattningstunna utanför mitt växthus, för att bevattna krukorna i växthuset. Kopplar jag en slang ner tillbaks i vattentunnan, rinner det vatten. En gång fick jag det att spruta genom backventilen, men det rinner inte fram till krukorna. Tacksam om någon har nåt tips!
Tomus
Jag har två st sådana som jag är supernöjd med, precis som du har jag en regntunna utanför.

Verkar den försöka pumpa öht? Är bevattningsnipplarna igensatta? (Man skall kunna blåsa igenom dom, även om det är trögt)

Någon gång fick jag suga upp vatten manuellt i slangen från tunnan innan det gick igång.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon