Elisabeth-Västkustkolonisten
07-07-2014, 13:30
Jag vet att min fråga har inte det minsta med odla att göra men kanske någon kan tala om för mig vilken som är bra.
Vår VC har blivit sämre och sämre och min husläkare har gått i pension och nu skall man ta den läkare dom tilldelar en. Funderar därför att kanske byta till Backa.
Jag hörde många gånger att det finns en där som är bra, men vilken av dom som finns där???
Elisabeth
Just Backa känner jag inte till men väl Backa Läkarhus. Dom ligger numera i det nya huset som ligger mellan hållplatserna Hjalmar Brantingsplatsen och Vågmästareplatsen.
Min pappa, 95 år, är registrerad där sen ett antal år tillbaka. Han träffar oftast samma läkare men vad han heter vet jag inte. Det var han som gick igenom medicinlistan och tog bort allt utom de mest nödvändiga. Idag är pappa mycket friskare och klarare i huvudet än för 10 år sen!
Pappa är väldigt nöjd och han blir alltid bra bemött - och tagen på allvar! Det är inte alla som bemöter äldre på ett bra sätt utan de bara säger typ "du får tänka på din ålder" (jag har hört det sägas till pappa förr).
Elisabeth-Västkustkolonisten
09-07-2014, 11:20
Bee Backa läkarhus är väl det som var på Herkulesgatan förut eller? Det nya huset känner jag inte till ens, är sällan där.
Men jag skulle en gång gå till Backa Läkarhus. Hos oss var några läka<re sjuk så dom kunde inte ta oss patienter. Då åkte vi dit. Det första jag såg var en stor skylt att även där var några läkare sjuk och därför blir det långa väntetider.
Väntrummet var överfullt och alla hostade, nös osv, då gick jag igen för jag ville inte komma hem ännu sjukare.
Jag hoppades ju att någon/några går hos någon av vårdcentralerna i Backa och kan tala om för mig hur dom är för det skall finnas en av dom som är bra.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.