Full version: Ikebana
Carina
Hej!

Besökte släkten över påsken och blev inspirerad av Ikebana.
Läste litegrann i två böcker och kände igen mig lite i Yogan som jag tränade tidigare, men här handlade det ju om blommor istället.
Någon här som sysslar med någon gren av Ikebana?

Mvh, Carina
L8 B.
Inte ännu, men har varit på några "workshops" lite spännande. Jag hittade igen det från kampsporten jag tränar biggrin.gif Mycket tankar och mycket ritualer och förståss längre hållbarhet på växterna. Tycker om det traditionella mer än "grenar med godispapper" laugh.gif Skulle vara skoj om någon håller på som sagt. Och kanske några bra hemsidor att rekomendera?
Carina
Ja tips på bra Ikebanasidor emottages tacksamt! rolleyes.gif

Jag ögnade bara ytligt och hastigt igenom böckerna så jag vet inget om ritualerna och inte heller visste jag att det ger längre hållbarhet på växterna. Hur kommer det sig att de håller sig längre?

Mvh, Carina
Ljusalfheim
jag försökte driva på min lärare att gå igenom lite sånt när jag gick en kort floristkurs för några månader sen, men det blev aldrig av. wink.gif
Gossen Ruda
Kan inte så mycket i ämnet mer än att det rör sig om blomsteruppsättning med ritulla inslag. Att det senare skulle ha betydelse för hållbarheten är nog ett utslag av självbedrägeri och humbug. Du ser bara det du vill se.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon