anotherlife
08-07-2014, 18:38
Hej!
Jag har en utomhus hibiscus som har stått ute i ca 4 år. Den har blommat mycker å växt bra. Nu är det så att jag har flyttat till nytt hus och tog med mig den. Flyttade den förra våren och den gav blad och knoppar ( knopparna ramlade av vilket jag kan förstå) Nu iår har det kommit blad varav en del har blivit gula.. men den växer iallafall. Är bara rädd att den ska dö efter så många år. Behöver jag vara rädd för dom gula bladen?
/ Andreas
Hej
Det låter som vattenbrist. Gödsla, du kan hjälpa dem med gödsling och vatten, den ska bli fint igen.
Lycka till
H.Bassam
Alexander-VG-zon3
09-07-2014, 12:32
Lättare att se med bild vad exakt den fattas, vatten, kväve eller järn. Vilket fall det nu kan göra nu är som Bassam skrev vattna när det är torrt. Att gödsla är försent för denna sommar för den måste hinna invintra till hösten/vintern, det kan du göra nästa år i maj-juni (senast midsommar).
anotherlife
09-07-2014, 19:58
Tack för svaren!
Jag har vattnat den mycket ett par dagar nu och ser redan resultat

Tog bort de gula bladen för att ha lite koll på om det kommer fler eller ej. Jag har alltid använt blå korn innan men gjorde inte det i år.
/Andreas
Alexander-VG-zon3
09-07-2014, 21:30
Prova ge den rhododendron gödsel nästa år.
anotherlife
17-07-2014, 19:04
Tittade till den lite extra noga ikväll.. Inga mer gula blad och knopparna har börjat komma

/Andreas
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.