Full version: Min Hoya
anncharlotte
Ljust men inte i full sol står det på skötselråden. Har ställt den i fönstret där jag har sol hela eftermiddagen, men den står bakom en av förnsterkarmarna och vi har en markis som automatiskt går ner när solen skiner, är det tillräckligt ?
Bassam
Hej

Ja, det är tillräckligt, på grund av de behöver inte stå under direkt sol.

Lycka till

H.Bassam
Gröna mormor
Jag har en i ett österfönster och en en bit in i rummet vid stora fönster i söderläge. Bägga blommar bra, faktiskt den mest som står i österfönster.
anncharlotte
Tack för svar smile.gif Nått österfönster har jag tyvärr inte, det är söder eller norr som gäller här.

Men jag låter den stå kvar, håller koll och hoppas att det blir bra !
Meccah
Vad är der för hoya? Dock så ska de flesta hoyor ha mycket ljus dock så bränner dom sig ganska lätt. Pubicalyx sorterna funkar dock riktigt bra med mycket direktljus har jag märkt. Håll koll på bladen om du tror att det är för starka solstrålar.
anncharlotte
Jag vet inte vilken sort det är, det är en ampelväxt och den har små blad, 2-3 cm dom största. En Hoya Bella har jag haft en gång i tiden, men den såg inte riktigt ut som den här, men kanske det finns olika sorter ?
Bladen är blanka, inte ludna.

Jag gör mitt bästa för att hålla koll på den smile.gif Men markisen är snabb på att gå ner när solen kommer så förhoppningsvis skyddar den för alltför mycket sol.
catlady
Jag har en jättestor Hoya i mitt lilla söderfönster och där trivs den utmärkt. Men så ger ju också ett litet fönster mindre sol smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon