Kristel
15-07-2014, 16:52
Jag har ett delikat om än STORT problem, nämligen min slänt som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med, den är 20 x 4 meter ca, ligger i söder, vetter mot norr och är för tillfället mitt stora problembarn.
Vill så innerligt gärna göra något fint av den men vet inte vad.
Just nu har jag några funkior och lite sten i en hörna men det kommer jag ju inte långt med, mot grannarna ovan slänten finns en bokhäck men det är också allt...
Visst borde man kunna hitta på något roligt att göra, jag hade blivit jätteglad för lite tips!
[attachment=81696:1525190_...647257_n.jpg]
kerstin z5-6
16-07-2014, 01:49
Ligger i söder vetter mot norr-menar du att det är en skuggrabatt? Då är möjligheterna outtömliga:) Återkommer i morron när jag vilat lite från en fantastisk resa i Österbottens trädgårdar:)
Kristel
17-07-2014, 15:38
CITAT (kerstin z5-6 @ 16-07-2014, 01:49)

Ligger i söder vetter mot norr-menar du att det är en skuggrabatt? Då är möjligheterna outtömliga:) Återkommer i morron när jag vilat lite från en fantastisk resa i Österbottens trädgårdar:)
Jag som förklarar kasst

, den är riktad mot norr eller hur jag ska säga, dvs det är en solig rabatt.
Har en del funkior planterade där och stormtrivs, det är ganska blåsigt dock.
kerstin z5-6
17-07-2014, 23:54
vår -sommar höst blommande perenner -nu här inte i rätt ordning
för när de blommar,
Sommarviva, silverax brunette, Heuchera , pulmonaria -lungört, Brunnera, Krollliljor,vit rosa svart finns fler färger, klockor av alla slag campanula som mjölk klocka hässleklocka,carpaterklocka, Bergvallmo meconopsis , tolvgudablomma,Storm hatt -aconitum, kungsängslilja,påsk o pingstlilja , alla sorts primula,platocodon praktklocka,rutor, vit löjtnandshjärta,rosa, vårärt,Lunddocka, julros, malva, grönlilja -zigadenus elegans,Phlox ,trolldruva vita rosa svarta bär,gentiana