Victoria
Jag köpte en phlox europa (plantagen) för en herrans massa år. Kommer inte ens ihåg när. Den står ihop med lite kryddväxter på en solig plats med sol fram till ca 16. Den är en jättefin " rugge",
men den har ALDRIG ens kommit till något som liknar blomknoppar.

Någon som har någon ide om varför?
fvd
Jag vet inte varför de inte blommar men jag vet att flox älskar vatten kanske det kan vara så enkelt ?

Jag vet inte varför de inte blommar men jag vet att flox älskar vatten kanske det kan vara så enkelt ?
Victoria
Jag vattnar då och då om det är torrt.

an tillägga att det står en rosa phlox (vet ej namn men den är vanlig i äldre trädgårdar) bara någon meter bort och blommar som tokig......
hanola
Jag har 3-4 olika sorters flox i min trädgård. Vet dock inte hur länge de har stått här då det är min mans föräldrahem vi bor i men de har stått här längre än 10 år.

Vad gäller vatten så blommar mina för fullt utan att jag har vattnat en enda gång och naturen har verkligen inte hjälpt till denna sommar rolleyes.gif !

å mina flox blommar för fullt trots att det är snustorrt i jorden. Måste dock tilllägga att det är lerjord hos mig så det tar väl lite längre tid innan det är helt snustorrt.

/Hanna

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon