Full version: remonterande blå
vanjalarsa
har sett bild och läst om en klätterros vid namn Perennial blue . Släkt med Weilchenblau. nu undrar jag...är den lika skuggtålig som Weilchenblau ? Samma bra egenskaper annars?
Var kan man köpa den ? Någon som kan och vet ?
mvh vanjalarsa rolleyes.gif
vanjalarsa
Nu svarar jag på mitt eget inlägg..........har genom telefonkontakt beställt den hos Flora Linnea i Helsingborg.
strandskatan
Jag köpte en PB på höstrean förra året och är väldigt förtjust i den, torktålig och frisk, rikblommande - kommer just med sin andra blomning. Om den är skuggtålig törs jag inte svara på eftersom min inte står särskilt skuggigt. Den är förstås inte det minsta blå, snarare körsbärsröd.
vanjalarsa
Tack för ditt svar ! Låter lovande .
Nu hittade jag lite om den på internet. Bla stod det att den kan planteras mot en " northfacing wall "
Det passar mig eftersom jag har tänkt plantera den ihop med Weilchenblau som står ganska skuggigt och mår bra av det. de är nära släkt.
Jag ser fram emot att få hem Perennial blue snart.
strandskatan
Färgen:
vanjalarsa
Tack för den underbara bilden !
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon