Kratz
Hej!

Jag har insett att jag planterat vissa av mina chiliplantor i för små krukor då de plantorna som har mer utrymme också har blivit väldigt mycket större.
Kan det bli så illa att plantorna slutar blomma och ge frukt om jag planterar om dem så här sent?
Är bättre att vänta till efter vintern när dom ska dras igång igen?
Bassam
Hej
Om växter står i krukor, man kan planterar dem på hela året och det händer ingenting med dem, för att när man omplantera dem, nästa alla sugsrötter följer med dem till ny krukor.
Lycka till

H.Bassam
Åsa, mälardalen zon 2
Än är det ju flera månader på odlingssäsongen så flytta över dem i nya större krukor. Bara lyfta upp klumpen och sätta i större kruka och fylla på med jord runtom.

Om du lyckas övervintra dem kan du plantera om dem på vårvintern. Själv slänger jag mina det brukar bara bli en massa ohyra på dem som smittar allt annat.
Kratz
Tack för svar!
Då ska jag ta och fixa ett gäng krukor idag.

Jag hade tänkt att övervintra de som klarar sig bäst. Hittills har jag sluppit ohyra på både mina 20 chiliplantor och mina 3 tomatplantor som står på samma balkong. Hade några chili nere på trädgården, och dom blev uppätna på en vecka typ.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon