Full version: "Växtrum"
myraan
Hej!

Jag undrar om någon här har ett rum med bara växter? Ett växtrum eller vad man ska kalla det.

Jag har själv lite planer på göra något sådant av ett rum jag har som står tomt, skulle vara så mysigt med ett rum med lite djungelkänsla.

Skulle gärna se lite på bilder på gröna mysiga rum om ni har smile.gif
pejori
CITAT (myraan @ 03-08-2014, 11:44) *
Hej!

Jag undrar om någon här har ett rum med bara växter? Ett växtrum eller vad man ska kalla det.

Jag har själv lite planer på göra något sådant av ett rum jag har som står tomt, skulle vara så mysigt med ett rum med lite djungelkänsla.

Skulle gärna se lite på bilder på gröna mysiga rum om ni har smile.gif

Har haft samma funderingar, men när jag började insåg jag att jag mest förvarade stora skrymmande växter samt vinterförvarade känsliga uteväxter där.
Såg inte att det blev ett rum jag skulle eller ville vistas i utan det blev mer att " jag ville ha "

Så jag la ner det, men siktar nu på ett " uterum" istället, typ inglasad balkong/altan eller ett växthus för mina orkidéer sommartid och ett kafeset där jag kan sitta.
myraan
CITAT (pejori @ 03-08-2014, 23:00) *
Har haft samma funderingar, men när jag började insåg jag att jag mest förvarade stora skrymmande växter samt vinterförvarade känsliga uteväxter där.
Såg inte att det blev ett rum jag skulle eller ville vistas i utan det blev mer att " jag ville ha "
Så jag la ner det, men siktar nu på ett " uterum" istället, typ inglasad balkong/altan eller ett växthus för mina orkidéer sommartid och ett kafeset där jag kan sitta.

Ja, det kanske är lätt att det blir som ett förråd av det. Idén med inglasad balkong/altan låter riktigt fint!
teo
Jag har en inglasad balkong men där är inte precis plats för bord och stolar, det är nätt och jämt jag kan vända mig om där biggrin.gif
[attachment=81844:DSC_1041_c.JPG]

pejori
CITAT (teo @ 07-08-2014, 08:50) *
Jag har en inglasad balkong men där är inte precis plats för bord och stolar, det är nätt och jämt jag kan vända mig om där biggrin.gif

Riktigt snyggt TEO. tummenupp.gif
Något sådant kan jag tänka mig, ja. yes.gif
myraan

Så himla fint! Jag som älskar kaktusar blir ju helt galen rolleyes.gif
Bassam
Hej

Alla växter tycker om att sätta ute under våren till hösten, .ta de ut när risk för vår sol blir borta, man behöver vänja dem.

H.Bassam
Alexander-VG-zon3

Så härligt att ha : ) super fint. Man ser vad du går in för tummenupp.gif
teo
Jo, jag insåg att klimatet passade bäst för kaktus & suckulenter - på vintern får temperaturen gå ned till ca 5 grader som lägst - passar de flesta alldeles utmärkt (några särskilt känsliga tar jag in)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon