ansan
Har en liten rabatt med bla stjärnflockor men vill ha komplement som tar över blomningen och som också ger rabatten lite mer höjd.

Bra förslag?

I rabatten finns även bl a lammöra och mörk alunrot.
fvd
Hortensior finns i många olika färger och höjder. Trädgårdshibiskus blir hög och finns också i flera olika färger likaså fjärilsbuskar.
Gossen Ruda
Höstaster, oktoberkrage.
vanjalarsa
Flox, Rosenflockel , Echinachea , Solbrud, Rudbeckia, Daglilja, Sköldpaddsört, kirengishoma
dEt var några förslag. reserverar mig för stavningen av vissa......
mvh vanjalarsa rolleyes.gif
kerstin z5-6
Vit Vinröd klättrande och blå samt blåvit stormhatt,Erygium, trolldruva, heliopsis , condonopsis, gentiana -flera sorter, rosor, sena liljor, .
20120808_173839 small.jpg

073sm.jpg

DSC02144.JPG

ingmet
Höstanemon, höga malörtsorter, remonterande högre rosor, rudbeckior..
ansan
bra! tack alla! fler förslag?

Rabatten är i söderläge.
ansan
Gärna långa spiraliknande i ljusrosa-rosa ton som är metern eller lite högre tom. Vet ni några sådana?
Även om de då blommar i juli?
Ormrot
Fingerborgsblomma, strandveronika och kransveronika blommar i juli och ibland en bit in i augusti hos mig med rosa spiror och höjd. Kransveronikan blir högst.
Klematis kan man leka en del med och det finns massor av sorter att välja bland så man kan få både rätt höjd, färg och blomningstid.
Eva i Skåne
Kanske sköldpaddsört? Hosmig blommar den inte riktigt ännu, men om den finns i ljusrosa vet jag inte.

Annars nån hög astilbe.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon