Full version: TV-tider i Japan.
Gossen Ruda
Jag skall strax titta på streamningen av Kiss tabi ep6. Den börjar 19:40 här men 26:40 i Japan. Tidsskillnaden är en sak men därborta börjar man inte om på klockan 00:00 vid midnatt som vi gör. Därför slutar också resan 27:10. Är man ensamma om att räkna så? Nån som vet liknande räkning någonstans?
Berith
Det låter ju helknäppt. giggle.gif När börjar dom om från noll då? Eller gäller den tiden bara dom som såg på det programmet och annan tid för andra?
Gossen Ruda
Nja, jag tycker det låter klokt. Är man bara van vid räkningen är det inga problem. Normaldygnet slutar dock som vanligt vid midnatt, det är bara när verksamheter går över midnatt som man kan göra så här. Nu har jag fått reda på att vi har åtminstone haft liknande här. Hos Storstockholms lokaltrafik slutade trafikdygnet 28:30 förut. Sen kommer det ett uppehåll, både hos JTV och SL, och senstartar man med normal tideräkning
skånepåg
Det är väl nästan framtiden på den sidan av klotet med tidsomväxlingen wink.gif
Men med alla streaming sajter så spelas nog det mesta in till nån av tusentals japanska streaming sajter?
Jag ser mest anime men Japan är ju rätt teknik överlägset än som Sverige, bara spela in från Svt och annat blir svårare om man inte spelar in skärmen tongue.gif
Jaja lycka till att hitta eller få se det i alla fall, kan bli mycket googling om du inte redan har många tv streaming sajter därifrån du kanske kan se efterhand på smile.gif
Gossen Ruda
Inga problem att hitta kanaler som streamar AKB48 mm. Här finns det meta: https://docs.google.com/document/d/1fCLP15f...=1&sle=true

Sen laddas det mesta också upp på olika sajter, YouTube,Yuoko, Baidu, HelloOnline mm.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon