Trampendal
Hej!

Ditt inlägg blev väldigt konstigt och det går inte att svara på det.
Kan du göra ett nytt försök?
pejori
Får svara här, då tråden är kass.

Om man ska låta orkideskotten sitta kvar eller tas loss, är en smaksak.
Jag skulle låta mina skott sitta kvar, och plantan och skotten blommar ändå.
Pensionärskan
CITAT (pejori @ 15-08-2014, 09:01) *
Får svara här, då tråden är kass.

Om man ska låta orkideskotten sitta kvar eller tas loss, är en smaksak.
Jag skulle låta mina skott sitta kvar, och plantan och skotten blommar ändå.

Tack för ditt svar trots avsaknad av bild.Har nu skrivit till moderator för att få anvisningar om hur man bifogar ett foto till sitt inlägg.
Rötterna ser så vilsna och torra ut, behöver de inte vatten?

CITAT (Trampendal @ 14-08-2014, 23:19) *
Hej!

Ditt inlägg blev väldigt konstigt och det går inte att svara på det.
Kan du göra ett nytt försök?

Jag hoppas få anvisningar från moderator. Hittade ingenstans någon vägledning, men när jag fått den skall jag publicera mitt foto. Tack för ditt engagemang!
Trampendal
CITAT (Pensionärskan @ 17-08-2014, 20:18) *
Tack för ditt svar trots avsaknad av bild.Har nu skrivit till moderator för att få anvisningar om hur man bifogar ett foto till sitt inlägg.
Jag hoppas få anvisningar från moderator. Hittade ingenstans någon vägledning, men när jag fått den skall jag publicera mitt foto. Tack för ditt engagemang!

Bilden finns i inlägget, men man får scrolla ner en bit. Så du har gjort rätt när du la in den, vad som hänt i övrigt vet jag inte, ser mycket underligt ut.

Vad jag fattat ska man vänta med att lossa skotten tills de har 3-4 rötter.
Om de är torra kan du ju duscha dem.
pejori
CITAT (Pensionärskan @ 17-08-2014, 20:18) *

Precis som Trampendal skriver, kan du ge dom en liten dusch med sprayflaska, men dom klarar sig med det dom tar från moderplantan.

När det gäller bilder, har vi ett testforum, där man kan öva sig på att lägga in bilder.
Gå dit och vi vägleder dig. smile.gif
Pensionärskan
CITAT (Trampendal @ 17-08-2014, 23:35) *
Bilden finns i inlägget, men man får scrolla ner en bit. Så du har gjort rätt när du la in den, vad som hänt i övrigt vet jag inte, ser mycket underligt ut.

Vad jag fattat ska man vänta med att lossa skotten tills de har 3-4 rötter.
Om de är torra kan du ju duscha dem.

Det låter som ett bra beslut, man vill ju gärna ha många krukor med orkideér.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon