Förra sommaren planterade jag ut en Kalanchoe som jag tidigare haft inomhus, under vintern stod den kvar ute och jag trodde att den skulle dö. Men i våras kom den upp igen men inte i samma skepnad som tidigare utan nu i form av lågväxande krypande marktäckare. Den har under sommaren spridit sig så nu upptar den nästan en m2! Jag har delat den, klippt ner den tryckt ner sticklingar på andra ställen i trädgården och det bara växer och växer.
Någon fler som varit med om detta, om den nu överlevde vintern så trodde jag att den skulle titta upp till våren och se ut som man är van att se en Kalanchoe.
Alexander-VG-zon3
19-08-2014, 12:05
Har du bild på den ?
vanjalarsa
19-08-2014, 19:30
Vilken zon bor du i ?
mvh vanjalarsa
Hej
Det beror på zonen och sorter , tillexempel (Kalanchoe blossfeldiana) och (K. tomentosa) i stenpartier kan klara sig i Amerika till zon 10- 11, men just nu jag kan inte säga på¨vilka zon till Sverige, jag läste att Stockholm som lägger i zon 3, räkna som zon 5 i Amerika.
Lycka till
H.Bassam.
Jag bor i södra skåne.
Jag har bilder men vet inte hur jag delar dem hit till forumet
vanjalarsa
21-08-2014, 15:46
Ja då har du väldigt gynnsamt klimat. Tvivlar på att det skulle fungera längre norrut.
mvh vanjalarsa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.