Christa
Någon gång i början av året fick jag en vänförfrågan på Facebook från en för mig okänd person. Jag kontaktade honom och han hade tagit fel men förfrågan fortsätter att komma.

Jag ser bara alternativen "bekräfta" och "inte nu" på Facebook. Hur gör man om man vill säga nej eller över huvud taget få stopp på en förfrågan på annat sätt än att säga ja?

Förutom att det här är en helt okänd person så använder jag inte Facebook till något mer än att ha kontakt med mina närmaste och läsa lite officiella sidor.
Fjortispower
Du svarar "inte nu" och därefter blockar du honom så att han aldrig mer kan adda dig eller skriva till dig heller för den delen. Han kommer inte se dig på Facebook mer.
Christa
CITAT (Fjortispower @ 21-08-2014, 13:08) *
Du svarar "inte nu" och därefter blockar du honom så att han aldrig mer kan adda dig eller skriva till dig heller för den delen. Han kommer inte se dig på Facebook mer.

Tack för svar!

I det här fallet så gör det ju inget om han inte kan se mig eller skriva till mig så då funkar det ju bra men finns det ingen möjlighet att ha kvar möjligheten till kontakt utan att addera någon som vän?

Jag har ju material som jag endast vill att mina närmaste skall kunna se och det är dom som jag har som vänner. Däremot kan det ju finnas personer som man inte vill vara osynlig för men som man ändå inte vill skall kunna se allt. Jag är inte så bra på Facebook så jag kanske ställer frågorna fel men jag försöker så här.

Jättebra i alla fall att jag fick tips om hur jag slippa den här upprepade frågan. Han som skickat frågan skulle också försöka stoppa den men det verkar inte som om han lyckats så det kanske bara är mottagaren som kan göra det eller kan man ångra en förfrågan på något sätt?
Hasse_h
Man kan ju acceptera förfrågan och sedan direkt ta bort personen ifråga som vän.

Eller så kan man addera personen som vän och lägga denne till listan "Begränsad" så ser denne bara dina offentliga inlägg. Eller så skapar du en lista för dina närmaste och när du skriver inlägg så anger du att bara vänner på den listan ska kunna se inlägget.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon