Full version: Sliten vinbärsbuske
Mijjan
Med huset vi köpte kom de till min förtjusning bärbuskar. Dock leverarade de inte som jag hoppats på. Två ganska rejäla gamla röda vinbärsbuskar fick vi på "köpet" men de var ganska dåligt med bär. Antar att buskarna är ganska gamla - hur får jag dem att ta fart inför nästa år? Beskärning? Gödsling? Tips och ideer. Även en rabarberplanta som visade sig så tanig och bara miniblad på som mest förmultnade bort medan jag väntade på att de skulle växa till sig. Den står iofs lite för soligt kanske och jag provade gödsla utan resultat. Nu ser man knappt att de varit rabarber där och istället är det några tistlar som verkar tagit över "kullen"...

Tips för att få igång mina vinbärsbuskar eller rabarber igen?
Huggorm
Hur ser vinbärsbuskarna ut, är de frodiga med stora, klargröna löv? Eller är de glesa och risiga med små löv som kanske börjar gå lite i gult?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon