Full version: Satans grävling.
Gossen Ruda
När jag kom ut till landet förra helgen hade grävlingen grävt sig in under staketet. Jag fyllde igen hålet och satte ett armeringsjärn för att hålla ner nätet plus en betonkantsten. Igår när jag kom ut hade den grävt ett nytt hål bredvid. Jag fyllde igen och satte upp 10 meter betongkantsten. Senare på kvällen hade den varit där och grävt igen men inte kommít in. Det är svårare när det står kantstenar lutande mot nätet. Skall bli intressant att se om något händer i natt.
Gossen Ruda
När jag kom ut i fredags hade den grävt sig in igen under veckan. Mer kantsten utlagd. Inget hade hänt under två nätter, får se hur det ser ut till nästa helg.
Eva i Skåne
Det gäller vem som är mest envis. Jag tror det är Rudan biggrin.gif
Gossen Ruda
Hmmm. Nu hade den försökt gräva sig in under vecken utan att lyckas. Det börjar bli gott om nerstuckna armeringsjärn där. Dock hade den snokat vidare ocg hittat en bit nät som gick att krångla sig under. Inte nu längre. Kampen går vidare.
Gossen Ruda
Vet inte om jag har vunnit kampen men inget intrång under veckan, inte ens grävförsök. Vi får se.
Eva i Skåne
Trägen vinner tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon