Full version: Dill-liknande växt.
Limeblossom

Hej!

Jag fick en växt idag som ser ut som smal dill och luktar ungefär som persilja. Jag gissade på Åbrodd men den ser ut att ha samma typ av kronor som dill, dock torra och överblommande. Den är perenn ska jag tillägga. Vad tror ni? Har tyvärr ingen bild.
RibesRubusVitis
Så här års ser min sparris ut som dill. Fast jag har aldrig luktat på den...
Limeblossom
Nej, det är inte sparris, det har jag själv smile.gif Ska se om jag kan fixa in en bild senare.
Limeblossom
Efterom jag inte kan få till en bild i inlägget så lade jag upp bild på växten på min blogg. Kolla gärna där smile.gif Sök på Annica i Hunsen så kommer ni dit.
Ally
Här är bilden från din blogg smile.gif
(så här gjorde jag: från din blogg, höger-klickade på bilden, "spara som..", sedan här i odla.nu svarat "välj fil", "ladda upp", och klicka på + i "Hantera uppskickade filer". Det hela gick på kanske 10 sekunder... sweatingbullets.gif )

Vet dock inte vad det är...

[attachment=81960:blogger_...04068097.jpg]
oakpine
Tippar på björnrot, Meum athamanticum.
Limeblossom
Tack för hjälpen med bilden och identifieringen. För det verkar vara björnrot när jag googlar bilder. Får väl kika på blommorna nästa säsong smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon