Full version: Purjolök
Copycat
Jag har satt Purjolösfrön. Dom kom upp ganska fort, ett par dagar, men dom ser inte direkt kraftiga ut. Det är tunna ynkliga strån, vad ska jag göra? Dom vill gärna lägga sig ner. sad.gif
Fenja
Låt det bara vara, de ser ut så där! De är tåliga, i fjol sov en av kattungarna i lådan jag kultiverade purjo i så den var alldeles platt. I vild panik sådde jag en till och ställde argt undan den första, efter ett tag repade sig denna, så gissa om vi hade purjo?!! biggrin.gif
Fenja
Copycat
Hejsan ! Hur lång tid tar det innan det åtminstånne ser ut som Purjolök? Och hur lång tid tar det innan man kan äta av den? rolleyes.gif
Virgo
Man kan börja äta av den redan när de är så taniga som du beskriver, men annars får du vänta till hösten om du vill ha de som du är van vid att se dem i affären.

Späda dm långa smala purjo i sallad o soppor är smaskens.

Om du vill ha mycket "vitt" på purjon så gör ett 2dm-2,5dm djupt hål med en pinne och släpp ner en planta i varje hål. Vattna igen "hålen".
Fenja
Om du spar på toarullshylsor och sätter dem på purjolöken får du mera av det där vita, mjälla längst ner på den. Slipper hålla på och kupa eller gräva, himla bekvämt!
Fenja
Copycat
Hejsan ! Vilken tur att jag planterar nästan allt i toarullar då. Jag har ett gäng över nu och vet vad jag skall göra med dom. tongue.gif Min kinesiska gräslök ser lika tanig ut den, men det är väl helt OK med den också? rolleyes.gif tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon