Ålgryte
Jag har en mus som bor i min trädgård!! Den kom fram ur snåret med Praktlysing när jag klippte gräset idag!

Vad gör den för skada?

Vildkatterna har inte synts till sedan jag skaffade Rådjursvakten och nu saknar jag dem.... Ska jag sätta ut en fälla eller lägga gift i buskarna?
Huggorm
Den kan äta upp allt möjligt, exempelvis gnaga barken från dina buskar. Men de finns överallt i naturen så även om man dödar en så kommer det snart tio nya.
Gossen Ruda
Skilj på möss och sork. Möss gör inte så mycket skada, äter möjligen lite frön. Sork däremot...
kerstin z5-6
Möss är harmlösa äter perenn frö, sork tar rötter på vad som helst.. låt musen vara .
Bassam
Hej

Sork tycker om leva ute på trädgård, och göra tunnel under rötter, så de äter rötter- frö- frukt- löv- kvistar- och bark

Men mus tycker att leva ofta inne, och hans hus bara grop i marken, och de kan äta bara frö och frukt av växter.

H. Bassam
Ålgryte
Tack för svaren! Ni har räddat livet på musen - den får vara kvar i min trädgård! Grannarna är dock inte lika överseende...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon