jaj-51
Undra hur skattehäxorna i Muteborg hanterar demokratin och valresultatet?

Svårt att komma undan med lögner som poppat upp till ytan tack vare våra duktiga och grävande massmedia som granskar.

Västlänken
Mörkat kostnaderna.
Mörkat miljöpåverkan, västlänken ökar co utsläppen om byggtrafiken räknas in!
Fifflat med rese underlaget (gångavstånd till tågstationerna).

Detta troliga orsaker till många röster blev nej till trängselskatt.

Krävs rätt många munkavlar för att tysta medborgarnas önskemål om demokrati.

Elisabeth-Västkustkolonisten
Det skall bli spännande att se vad dom gör med detta nu......
Gossen Ruda
Det hade kanske blivit annorlunda om man satsat på en riktig trängselskatt i centrum. Nu har sett en chans till att dra in pengar och därmed ökat zonen så att folk är förbannade.
jaj-51
CITAT (Gossen Ruda @ 15-09-2014, 08:19) *
Det hade kanske blivit annorlunda om man satsat på en riktig trängselskatt i centrum. Nu har sett en chans till att dra in pengar och därmed ökat zonen så att folk är förbannade.

Ja det var ju detta de sa före förra valet centrala Göteborg.
Men Hulten ljög om det också och ja min dummer som trodde på henne

Blir väl en uppvisning av hur demokrati fungerar.
Hulten med sina vänner åkte på sidas uppdrag till Sydafrika för att lär ut demokrati.
Detta gör det än mer spännande är demokrati bara när det passar makteliten?
malarmaster
om jag förstått det rätt blev det nej till trängselskatt. Det är bara att gratulera Göteborg,nu får politikerna tänka till istället för att bara gå på olika skatter. Ulf
pejori
Hur man kan kalla det "trängselskatt" när du måste betala för att LÄMNA trängseln och stan är en gåta.
Det är en ekvation jag inte får ihop.

Men jag tvivlar på, att dom kommer att ta bort dom.
Kryphål lär dom hitta, eller så gör dom en ny omröstning, där också kranskommunerna får rösta också.

CITAT (Gossen Ruda @ 15-09-2014, 08:19) *

Den delen hade till och med jag kunnat köpa, trots att jag redan betalar massor av skatt genom min bil.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon