Cilian
en äppelsort som är rosa lite strimmig saftig smakrik och balans på sött och surt lite oval i formen och som äts direkt vad kan det vara för sort?
Kutas
Frågan är lika enkel att svara på om någon frågar efter en brun fågel med 2 vingar och en näbb - säkert ett hundratals sorter att välja på. Plus alla oregistrerade kärnsådder.
yaay.gif
Cilian
CITAT (Kutas @ 16-09-2014, 15:50) *
Frågan är lika enkel att svara på om någon frågar efter en brun fågel med 2 vingar och en näbb - säkert ett hundratals sorter att välja på. Plus alla oregistrerade kärnsådder.
yaay.gif

om jag hade fått en beskrivning på en fågel skulle jag med stor säkerhet kunna säga vad det var, om det inte var en sångare tex, orkade inte förminska min bild på äpplena och visste jag skulle få ett sånt svar i stället för förslag vad det kunde vara!
Cilian
[attachment=82034:mina__pplen_mini.jpg]
CITAT (Cilian @ 19-09-2014, 16:06) *
om jag hade fått en beskrivning på en fågel skulle jag med stor säkerhet kunna säga vad det var, om det inte var en sångare tex, orkade inte förminska min bild på äpplena och visste jag skulle få ett sånt svar i stället för förslag vad det kunde vara!

ps det är inte sävstaholm iaf för såna känner jag igen
zaaritha
Kim eller Mio?
Cilian
CITAT (zaaritha @ 19-09-2014, 21:45) *
Kim eller Mio?

det verkar vara väldigt svårt att avgöra på bild!
gunsta
Det ser ut som Charlamovsky - men formen stämmer inte riktigt. Formen är mer som ett melonäpple. Själv har ingen egen erfarenhet av dessa sorter. I vilken zon växer äpplet - och hur ser trädet ut?
Cilian
CITAT (gunsta @ 20-09-2014, 14:47) *
Det ser ut som Charlamovsky - men formen stämmer inte riktigt. Formen är mer som ett melonäpple. Själv har ingen egen erfarenhet av dessa sorter. I vilken zon växer äpplet - och hur ser trädet ut?

det är inte melon för den är väldigt torr i köttet och mer oval den känner jag till den andra sorten vet jag inte
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon